Gratis verzending vanaf €50,-
Niet goed? Geld terug
28 dagen retourbeleid
Bezoek onze showroom
0
0
Gratis verzending vanaf €50,-
Niet goed? Geld terug
28 dagen retourbeleid
Let op: Momenteel kan het zijn dat uw bestelling door drukte bij de vervoerders langer onderweg is.Notice text mobile

Garantie en klachten

Garantie & Klachten

Zonfo heeft zeer strikte voorwaarden in de keuze bij welke fabrikanten ze haar producten inkoopt. Zonfo levert alleen kwalitatief hoogwaardige producten die een CE keurmerk hebben. De CE-markering geeft aan dat het product voldoet aan alle wettelijke eisen van de EU op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu. Om te controleren dat het betreffende product een keurmerk heeft kunt u ten alle tijden de conformiteitsverklaring opvragen. Zonfo wil u een veilig gebruik van uw product garanderen met een levensduur die u mag verwachten van zo'n product. Ook voldoen de zorghulpmiddelen aan MDR-wetgeving.

Zonfo geeft op alle onderdelen van het product wat u gekocht heeft die niet aan slijtage onderhevig zijn dan ook volledige garantie . In de Nederlandse wet staat geen vaste periode maar de periode wat je van een betreffend deugdelijk product mag verwachten. Dit kunt u hier teruglezen. De vermelde garantieperiodes op de site en in handleidingen zijn indicaties van de fabriek maar Zonfo zal zich ten alle tijden aan de wet houden.

Let op!! Bewaar de doos voor het geval u uw product voor garantie terug wilt sturen.

Reparaties die vallen onder garantie;

Soms gebeuren er onvoorziene  dingen en kan er helaas bij aflevering of gedurende het gebruik van het product iets aan uw product gaan mankeren wat binnen de garantievoorwaarden valt. Als dit het geval is dan wordt dit natuurlijk zonder kosten door de Zonfo verholpen. Hiervoor zijn 2 mogelijkheden;

Garantie reparatie op afstand:

Middels een mail of telefoongesprek verteld u welk onderdeel iets mankeert of niet goed werkt en zendt ons het unieke productnummer van het product toe samen met een foto van het mankement. Veel zorgproducten bestaan uit weinig onderdelen daarom zijn het vaak simpele reparaties . Als uw probleem een relatief simpele reparatie betreft stuurt Zonfo u kosteloos een vervangend onderdeel toe wat u zelf kunt vervangen. Dit is de makkelijkste en snelste manier om uw product weer in topconditie te krijgen. 

Garantie reparatie door Zonfo

Als de reparatie op afstand geen oplossing is kunt u het bewuste product naar ons terugsturen, onze specialist zorgt ervoor dat uw product weer in topconditie komt en het product wordt naar u teruggestuurd, hier gaan natuurlijk wel enige werkdagen overheen. U kunt zelf het product komen brengen of u stuurt deze per post toe (het makkelijkst voor retour is een post.nl punt). Zonfo repareert het product en stuurt het weer aan u terug, wij hebben geen technische dienst die bij u aan huis het product kan komen ophalen of repareren.

Let op, als na inspectie blijkt dat uw reclamatie niet onder de garantie valt of dat er na inspectie niets aan het product mankeert zijn de gemaakte kosten voor uw rekening, hieronder vallen bijvoorbeeld eventuele verzend-of voorrijkosten.

Als u een product terugstuurt waarbij u heeft afgesproken dat wij de retourkosten betalen is het zo dat wij alleen het standaard tarief a € 6.95 betalen, als u ervoor kiest om het met een duurdere methode te versturen is dat voor uw eigen rekening.

Reparaties die buiten de garantie vallen;

Onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn vallen helaas buiten de garantie. Dit betekent dat bijvoorbeeld slijtage aan remmen waaronder remblokjes, remhendels, verbogen en /of gebroken remkabels, lagers, ritsen, geknikte electra kabels enz. niet onder de garantie vallen omdat deze afhankelijk zijn van gebruik en/of gebruiksintensiteit. Dit geldt ook voor de hiervoor genoemde slijtageonderdelen als de rollator nog (relatief) nieuw is.
Mocht de reparatie buiten de garantie vallen dan kunt u bij Zonfo terecht om uw product weer in topconditie te laten brengen.
Als u uw product ter reparatie aanbied omdat er bijvoorbeeld onderdelen door gebruik versleten zijn krijgt u vooraf een duidelijke offerte van de kosten van de reparatie, dus u ervaart nooit verrassingen achteraf.
Het is natuurlijk ook mogelijk om van uw product onderdelen te bestellen die bijvoorbeeld versleten zijn door gebruik. Voor deze onderdelen mailen we dan de factuur en als die betaald is sturen we de producten naar u op zodat u ze daarna zelf (of een handige kennis) of bijvoorbeeld de fietsenmaker kan monteren.

NB; Bewaar altijd de verpakking van uw product zodat u in geval van een reparatie  deze in de doos aan ons kan toesturen. De kartonnen verpakking is altijd eenvoudig plat op te vouwen zodat deze niet al te veel ruimte inneemt.

U bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van het product.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Account bij Zonfo

Login of maak een gratis account aan.

Onze kanalen

Bel ons

Maandag t/m vrijdag:
10:00 - 16:00

030 22 72 115

E-mail

Binnen 24 uur een
antwoord op uw vraag

Stuur een e-mail

Social media

Voor de laatste updates

9,3Review LogoWij scoren een 9,3 op WebwinkelKeur

Zonfo

Peppelkade 21
3992 AL Houten
Nederland Bekijk op Google Maps

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »